maandag 29 januari 2018

Boompje achterop de fiets



Ja, u leest het goed. De boom achterop de fiets. Of moet ik zeggen de boomonderdelen? Een groot deel van de tuin? De takken en de stammen. Want die kunnen binnen onze woonplaats namelijk bijna nergens meer in de groenbak. De gemeente doet voorkomen dat mensen daar van alles ingooien. Wat kan overigens. Ik heb er ook wel eens iets naartoe gebracht en heb er nog nooit een fiets in aangetroffen, maar ik neem aan dat ze daar niet over liegt.

Groenbakken Lemmer worden weggehaald

In ieder geval zegt ze dat de groenbakken om ons heen worden weggehaald omdat er ‘illegaal’ wordt gestort. En dat kunnen we natuurlijk niet hebben. Daarom zegt ze dat de bakken verdwijnen. Maar de werkelijkheid is dat alle bakken in 2018 verdwijnen.

Paranormale gemeente

En dat die twee resterende dan ook verdwijnen, kan dan niks met illegaal vuil te maken hebben. Nou ja het kan wel, maar dan moet ze over enorm paranormale gaven beschikken en nu al zien dat er ook in die 2 resterende bakken fietsen worden gegooid. Of puin. Of dingen die niet op een boom of tak, gras of ander groen lijken.

Met de scootmobiel het groenafval wegbrengen?

Het weghalen van de containers maakt overigens wel dat mensen nu niet meer even om de hoek hun groenafval weg kunnen brengen. Ze moeten daarvoor naar de Lemsterhoek als daar de milieustraat klaar is. Maar ik zal u vertellen dat dit best ver weg is, zo met een boom achterop je fietsje. Zeker in de zomer als je dan ook nog een paar bruggen tegen hebt. En als je 80 bent, lijkt het me echt een behoorlijke opgave. Misschien kan die boom dan achterop je scootmobiel, maar logisch lijkt me dat niet. Als je als jongere inwoner geen auto hebt, wordt het trouwens ook best moeilijk lijkt me. Ik ben zelf erg tegen het illegaal dumpen van wat dan ook maar; zelfs een kauwgumpapiertje gaat mij te ver. Asociaal gedrag vind ik dat. Maar mensen die dergelijke regels niet overtreden, worden nu juist gestraft en moeten maar zien hoe ze daar komen, die bult over.

Container met een beveiliger

De gemeente meldt overigens nog wel een meevallertje: gemeentebreed kunnen er toch nog 10 containers staan. Daar mag – of moet waarschijnlijk - plaatselijk belang op passen. Die zet er dan waarschijnlijk de hele dag een beveiliger bij of zo.
Foto Pixabay

Geen opmerkingen:

Een reactie posten