maandag 27 februari 2017

Veel geluk

Veel geluk zegt de medewerker van de Jumbo als hij de drie krasloten overhandigt die ik net gekocht heb van mijn drie laatste losse euro’s. Wat bijzonder denk ik en zeg het dan ook. ‘Wat leuk en aardig dat je dat zegt,’ lispel ik hem toe.  Want waarom zou je alleen maar zeiken over nare dingen als er ook heel veel mooie dingen gebeuren. En zeg nou zelf, het is toch hartstikke aardig dat iemand je geluk wenst en hoopt dat je en fortuin vergaart?

Klantenbinding

Zijn naam die normaal gesproken wordt gebruikt voor de jongste viel me al op toen hij werd omgeroepen. Leuke naam zeg ik. Misschien klink ik als een bakvis, maar zo was het nu ook weer niet bedoeld. Gewoon een aardige jonge man die het goed doet en op die manier zeker ook nog eens aan klantenbinding doet. Ik merk meer goed nieuws en goede mensen.

Krantenbezorger uit Lemmer helpt jongens

 Een krantenbezorger van deze krant die twee jongetjes beschermt tegen een man die boos was. Heel erg boos was. En die waarschijnlijk zelf ook niet zoveel uit zou kunnen halen als de man echt rare dingen wilde doen. Maar die toch dapper genoeg was om de jongetjes te beschermen, door de man af te leiden. Misschien zit hij wel op karate. Misschien ook niet. Heeft hij gewoon een aangeboren gevoel voor rechtvaardigheid. Want daar komt het toch allemaal op aan in het leven.

Zomaar opeens een beetje aardig voor de medemens

Dat je zomaar opeens een beetje aardig bent voor de medemens. Rijk ben ik overigens niet geworden van de krasloten. Om precies te zijn had ik 1 euro winst. Maar het had ook helemaal niks kunnen zijn. En die aardige medewerker bij de Jumbo kon dat ook niet weten. Hij gunde me in ieder geval veel meer. En dat alleen al is winst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten