maandag 25 juli 2016

Afspraken en niet-helpende gedachten

Ja hoor, ik bel morgen. Een website waar op staat dat de vraag zo snel mogelijk beantwoord wordt. Een Facebookpagina die belooft dat een reactie niet lang op zich laat wachten. Mensen die beloven van alles voor je te doen. Deze week zocht ik opnieuw in mijn inbox naar een antwoord op een mail die 4 weken geleden al had verstuurd. Ik zat bovendien te wachten op een telefoontje van een bedrijf dat me verzekerd had dat ik vanochtend gebeld zou worden. Het is inmiddels avond en geen van beide zijn gekomen. En ik denk ook niet dat ze vanavond (het is half elf)  nog komen.


Beloften nakomen

Beloften zijn zo snel gemaakt en worden zo vaak niet nagekomen. Ik steek overigens wel de hand in eigen boezem: ook ik beloof soms dingen en kom er dan na weken achter dat ik niet gedaan heb wat ik heb beloofd. Dat ik het wel wilde doen, maar dat het er doorgeschoten is. Of dat het zo druk is, dat ik dat ene papiertje waar die naam op stond niet meer kan vinden. Foto’s doorsturen die mensen willen hebben. Mail beantwoorden die een goed geformuleerd antwoord behoeft. Met iemand afspreken, maar dat steeds voor je uitschuiven. 

Teveel verplichtingen voor te weinig tijd

Steeds vaker betrap ik mezelf erop dat we met z’n allen zoveel verplichtingen hebben dat we voor dat soort zaken gewoon helemaal geen tijd meer hebben.  En dan heb ik nog wel een cursus timemanagement gevolgd. Toen ik daar zat vond ik het overigens een verspilling van mijn tijd, want de vage benamingen van niet-helpende en helpende gedachten maakten mijn agenda er niet minder vol op. Toch is dat weinig tijd hebben, niet een beste ontwikkeling. Maar helaas wel de realiteit. Daarom denk ik dat in het vervolg maar zeg dat ik het probeer te doen. Lukt het niet, dan heb ik me tenminste ingedekt. Wel hoop ik dat die mail en dat telefoontje van 2 bedrijven die geld aan me kunnen verdienen nu snel komt. Anders hebben ze het niet helemaal begrepen. Druk of niet druk.

Cool to school 2016




Geen opmerkingen:

Een reactie posten